Med 12.000 seere blev godt 1.000 stykker tøj solgt på få timer
Mandag den 15. marts afholdt virksomheden My Little Curvy Love online lagersalg på vores kontor på Bogø.
Der var virkelig gang i den fra start til slut. Liv Utzon, der er ejer af tøjbrandet My Little Curvy Love, stod foran kameraet under hele lagersalget. Hun fortæller, at der var rigtig stor interesse både om eftermiddagen og aftenen, og da der var flest, så hele 12.000 med over Facebook.
”Vi er alle sammen nødt til at tænke lidt alternativt, som situationen er nu. Mange af de butikker, som klarer sig godt, de laver denne form for livesalg, hvor man kommer i direkte kontakt med sine kunder. Det er oplagt for mig, fordi jeg har så mange loyale og trofaste følgere," - fortæller Liv.
Da hun fik idéen til at afholde et online lagersalg hos E-Synergi, kontaktede hun Dan Holck-Hansen, som straks var med på idéen. Derefter annoncerede hun det på Facebook og Instagram. Selve lagersalget foregik live på Facebook over to tidsrum – ét om eftermiddagen og ét om aftenen, hvor der samlet set blev solgt godt 1.000 stykker tøj.
Efter liveeventen synes Liv, at det har været en god oplevelse.
”Det var meget sjovt og fungerede super godt. Det var mere roligt end et lagersalg, hvor folk står og roder i tøjet. Man skal bare vide, at der er et kæmpe før- og efterarbejde," - tilføjer Liv.
Hun nævner også, at efterreaktionerne har været positive.
”Folk er lige som om, at de har været med i en teaterforestilling. De har hygget sig. Der er nogen, der har været med i 6,5 time. Det var nærmest som en auktion, hvor tøjet blev solgt med det samme. De fik et posenummer og det nummer skulle de så handle med hele dagen. Det foregik således, at hvis de så en model, de gerne ville købe, så skulle de byde ind med det udleverede nummer og så skulle de sige, hvilken størrelse de ønskede. Der var nogen der var lynhurtige, så der var andre, der ikke nåede at købe noget.”
Lidt om virksomheden:
My Little Curvy Love er et tøjbrand, der henvender sig til kurvede og kvalitetsbevidste kvinder. Liv Utzon er ejer
af virksomheden og lancerede sin første kollektion tilbage i 2016. Liv Utzon har mere end 30 års erfaring inden for modebranchen.
Efter erfaringen med at holde et lagersalg online fortæller Liv som anbefaling til andre, der ønsker at gøre det samme, at man skal kunne stille sig op foran kameraet, tale og være ”på”. Derudover skal man også kunne rumme de forskellige følelser fra folk, der deltager – det gælder både under og efter eventen. Der kan både være de positive følelser fra folk, der har købt varer, men så kan der også være de lidt frustrerede følelser fra dem, der måske ikke nåede at få købt noget.
Liv går meget op i at have en god dialog med sine kunder. Som hun selv beskriver det, har hun selv et specielt forhold til sine kunder.
”Mit firma er meget baseret på dialog og kommunikation. Mine kunder lytter rigtig meget til, hvad jeg gør. Jeg går online to timer hver dag, hvor folk kan spørge mig om alverdens ting med styles og størrelser, osv. Det er et lidt utraditionelt forhold jeg har til mine kunder,” – fortæller hun.
Sidst men ikke mindst anbefaler Liv, at man er forberedt og tænker i både rammerne og setuppet for eventen for at skabe den bedste oplevelse for sine følgere og seerne. Det gælder både at det tekniske udstyr er på plads, at man har det rigtige lys til arrangementet samt medbringer ting, der skaber stemning.
Ifølge Liv egner et online lagersalg sig rigtig godt til, hvis man eksempelvis har et lager, der ikke er kæmpe stort.
Ny servicemulighed for dig som kunde
Som noget helt nyt tilbyder vi, at du som kunde hos os kan få outsourcet hele eller dele af din kundeservicefunktion.
Vi hjælper dig med at besvare opkald eller mails fra dine kunder, så du i stedet kan bruge tiden på andre vigtige opgaver i udviklingen af din forretning.
Vi har en professionel tilgang i serviceringen af dine kunder og er i tæt dialog med lageret, så vi sikrer den bedste service til dine kunder.
Kunne du tænke dig at høre lidt mere om mulighederne, er du velkommen til at kontakte os på telefon 91 25 60 00 eller mail: info@e-synergi.dk.